Ana SayfaGündemFındığın “baş belası” kokarca için Giresun’da 8 ilçede nöbet başladı!

Fındığın “baş belası” kokarca için Giresun’da 8 ilçede nöbet başladı!

Giresun İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, fındığa büyük zarar veren Kahverengi Kokarca ile mücadele kapsamında saha çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. 2018 yılından bu yana devam eden projede, feromon tuzakları aracılığıyla elde edilen veriler ilaçlama takvimini v...

ayaronline
Gündem
Fındığın “baş belası” kokarca için Giresun’da 8 ilçede nöbet başladı!

Giresun tarımında “kırmızı alarm” verilmesine neden olan Kahverengi Kokarca zararlısına karşı yürütülen sürvey ve izleme çalışmaları, Samsun Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü koordinasyonunda devam ediyor. 2018 yılı Nisan ayında başlatılan ve titizlikle yürütülen proje kapsamında, Giresun’un tarımsal potansiyeli yüksek ilçeleri 24 saat gözetim altında tutuluyor.
8 İlçede Feromon Tuzaklı TakipGiresun Merkez dahil olmak üzere toplam 9 noktada kurulan takip ağında, her ilçe için 3 farklı lokasyon belirlendi. Bu stratejik noktalara asılan feromon tuzakları, kokarcaların popülasyon yoğunluğunu ve hareketliliğini bilimsel verilerle ortaya koyuyor.
Mücadele Stratejisi Bu Verilere Göre Şekilleniyorİl Tarım ve Orman Müdürlüğü yetkilileri, saha çalışmalarından elde edilen sonuçların sadece birer istatistik olmadığını vurguluyor. Tuzaklardan gelen haftalık veriler;
Entegre mücadele stratejilerinin belirlenmesinde,Doğru zamanda ve doğru miktarda ilaçlama takviminin oluşturulmasında,Zararlının hangi bölgelerde yoğunlaştığının tespit edilmesinde hayati rol oynuyor.Üretici İçin “Erken Uyarı” NiteliğindeMüdürlükten yapılan açıklamada, bu izleme faaliyetlerinin fındık başta olmak üzere tüm meyve ve sebze üretimi için bir “kalkan” görevi gördüğü belirtildi. Elde edilen bilimsel veriler ışığında çiftçilere zamanında yapılacak uyarılar, ürün kaybının asgariye indirilmesini hedefliyor.

YORUMLARYorum Yok