Ana SayfaGündemDenetim Artık Vatandaşın Cebinde

Denetim Artık Vatandaşın Cebinde

Gıda güvenilirliği konusunda vatandaşların daha aktif rol almasını sağlayacak yeni uygulamayla birlikte denetim süreci artık cep telefonlarına taşınıyor.

ayaronline
Gündem
Denetim Artık Vatandaşın Cebinde

“Denetim Artık Cebinizde” uygulamasıyla vatandaşlar, şüpheli gördükleri durumları anında fotoğraflayıp bildirebilecek. Yapılan ihbarlar üzerine gıda denetim ekipleri gerekli incelemeleri gerçekleştirecek.
Uygulama sayesinde vatandaşlar yalnızca şikâyet bildirmekle kalmayacak, aynı zamanda taklit-tağşiş sorgulamasıyaparak tükettikleri ürünler hakkında bilgi alabilecek. Böylece tüketiciler, ne yediklerini daha hızlı ve güvenilir şekilde öğrenebilecek.
Her Vatandaş Bir Denetçi Olacak
Yeni sistemle birlikte gıda güvenliği konusunda toplumun tamamının sürece dahil edilmesi hedefleniyor. Şüpheli durumların “çek-gönder” yöntemiyle bildirilmesi, denetim mekanizmasının daha hızlı işlemesine katkı sağlayacak.
İşletme Karnesiyle Bilinçli Tercih
Uygulamada yer alacak işletme karnesi bölümüyle vatandaşlar, işletmeler hakkında bilgi sahibi olabilecek. Böylece sağlık durumuna, beslenme tercihine veya diyetine uygun ürün ve işletmeleri daha bilinçli şekilde seçebilecek.
Güvenilir gıda tüketiminin yaygınlaştırılması amacıyla hayata geçirilen uygulama, tüketicinin doğru bilgiye ulaşmasını kolaylaştırırken, gıda sektöründe şeffaflık ve denetim bilincini artırmayı amaçlıyor.

YORUMLARYorum Yok

DÜŞÜNCELERİNİZİ PAYLAŞIN

E-posta adresiniz yayınlanmayacaktır. Gerekli alanlar işaretlenmiştir.